Kundservice
Här hittar du svar på dina undringar om den kostnadsfria offert- och jämförelsetjänsten Mobilspar.se, samt svar på vanliga frågor om mobilabonnemang och mobiloperatörer.
Allmänt
Hur fungerar Mobilspar.se?
Mobilspar.se är en offerttjänst där du enkelt får kontakt med upp till tre intresserade mobiloperatörer nära dig. Genom att jämföra erbjudanden från flera mobiloperatörer säkerställer du att du inte betalar för mycket. Operatörerna vet att de konkurrerar med varandra om dig som kund och ger dig därför sina bästa erbjudanden.
Det enda du behöver göra är att fylla i formuläret. Vi väljer då ut de mobiloperatörer som är mest intresserade av att få dig som kund. De kontaktar dig och du kan sedan tacka ja till ett erbjudande eller tacka nej till alla. Tjänsten har inga bindningar och är helt kostnadsfri.
De företag som har anslutit sig till Mobilspar.se betalar oss en summa för att komma i kontakt med dig. Varken vi eller mobiloperatörerna sparar dock dina kontaktuppgifter eller säljer dem vidare. Tjänsten följer alla de regler om integritetsskydd som finns. Läs mer om hur Mobilspar.se behandlar dina personuppgifter i vår dataskyddspolicy.
Kostar det något att använda Mobilspar.se?
Nej, det är helt kostnadsfritt att använda Mobilspar.se. Det enda det kostar dig är några minuter av din tid – och de minuterna kan spara dig mycket pengar. Genom att jämföra flera mobiloperatörer säkerställer du att ditt val blir så bra som möjligt till ett så bra pris som möjligt.
Mobiloperatörerna betalar en fast summa för att få möjlighet att konkurrera med varandra om dig som potentiell kund. Det gör att vi kan hålla det enkelt och kostnadsfritt för dig att få bra erbjudanden.
Vilka står bakom Mobilspar.se?
Mobilspar.se drivs av företaget Nettbureau som är en av Skandinaviens ledande producenter av jämförelse- och offerttjänster. Vi har över 10 års erfarenhet av att utveckla och driva dessa tjänster. Utöver att hitta rätt mobiloperatör har vi genom åren även hjälpt tusentals människor med att hitta bland annat rätt bredband, elavtal, försäkring, mäklare, värmepump och tv-paket.
Mobilspar.se står helt oberoende från branschens aktörer. Vi är varken knutna till någon mobiloperatör eller branschorganisation.
Läs mer: Om Mobilspar.se
Din förfrågan på Mobilspar.se
Varför har jag bara matchat med en mobiloperatör? Då kan jag ju inte jämföra!
Normalt sett blir du kontaktad av flera mobiloperatörer (dock maximalt 3 stycken). Ibland blir det inte så och det beror på flera samverkande faktorer, till exempel var du bor och om du är ute efter ett privat mobilabonnemang, familjeabonnemang eller företagsabonnemang. På vissa platser i Sverige saknar vi aktiva mobiloperatörer. På andra platser finns för närvarande bara en aktiv mobiloperatör.
Vi utvecklar dock tjänsten kontinuerligt och allt fler företag ansluter sig, så försök gärna igen efter några veckor. Då kan flera mobiloperatörer ha tillkommit.
Varför får jag besked om att inga mobiloperatörer kan ge mig erbjudanden?
Ibland hittar vi inga mobiloperatörer som kan matcha dina behov. Det beror på att vi just då inte har täckning där du bor eller för den typ av abonnemang du är ute efter.
Vi utvecklar ständigt Mobilspar.se och nya mobiloperatörer ansluter sig regelbundet, så försök gärna igen efter några veckor.
Jag har skickat in en förfrågan och fått besked om att mobiloperatörer ska kontakta mig, men jag har inte hört något från någon. Vad ska jag göra?
I vanliga fall kan det ta 1–2 dagar innan du hör något från mobiloperatörerna. Om du inte har blivit kontaktad av någon mobiloperatör efter 3 arbetsdagar kan du e-posta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., så undersöker vi vad som har hänt.
Jag vill inte bli uppringd. Kan jag få skriftliga erbjudanden?
Om du bara är intresserad av skriftliga erbjudanden, kan du skicka e-post till oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och berätta detta, så informerar vi mobiloperatörerna. Då får du endast erbjudanden via e-post eller sms.
Jag ångrar att jag skickade in en förfrågan. Vad ska jag göra?
Om du har skickat in en förfrågan, men av något skäl ångrar dig, kan vi givetvis hjälpa till. Skicka e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., så stryker vi din förfrågan. Du kommer då inte att bli kontaktad av någon.
Jag vill inte ha kontakt med en eller flera av de mobiloperatörer som ni uppgivit ska kontakta mig. Kan ni stryka den/dem?
Även om du redan har eller har haft kontakt med något av företagen, är det stor chans att du får ett bättre erbjudande när de vet att du jämför flera mobiloperatörer.
Om du trots allt inte vill bli kontaktad av specifika företag kan du skicka e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. och berätta det, så stryker vi din förfrågan till dem.
Måste jag använda ett företag genom Mobilspar.se om jag har använt tjänsten?
Nej, du är aldrig bunden till någonting när du använder Mobilspar.se.
De erbjudanden du får kommer från seriösa mobiloperatörer i ditt närområde och det är ofta tillräckligt för att hitta rätt, men det står dig fritt att även kontrollera med andra företag. Du tjänar på att jämföra ordentligt innan du väljer vilken mobiloperatör du vill gå vidare med.
Hjälper ni mig att välja mobiloperatör eller mobilabonnemang?
Nej, Mobilspar.se är en oberoende marknadsplats. Vi kan inte lägga oss i processen mellan dig och mobiloperatörerna.
Däremot är Mobilspar.se en bra hjälp på vägen. Du får på ett enkelt sätt kontakt med mobiloperatörer som är genuint intresserade av att erbjuda dig bra mobilabonnemang. Jämför dem och gör ditt val.
Läs även: Så väljer du rätt mobilabonnemang
Integritetsfrågor
Kan jag få erbjudanden utan att fylla i formuläret?
Att fylla i formuläret är tyvärr den enda möjligheten för att vi ska kunna matcha ihop dig och intresserade mobiloperatörer. Vi är dock mycket noga med integritetsskyddet. Läs mer i vår dataskyddspolicy.
Varför måste jag dela med mig av personuppgifter?
Det är för att du ska kunna få personliga erbjudanden och offerter. Det är många faktorer som påverkar kostnaden för mobilabonnemang, så det går inte att få erbjudanden baserat på till exempel endast adress. Därför behöver mobiloperatörerna dina kontaktuppgifter.
Den övriga information vi ber om i formuläret behöver vi för att kunna välja ut intresserade mobiloperatörer. Dessutom gör det processen mellan dig och företagen enklare och snabbare. Läs gärna mer i våra användarvillkor.
Hur hanterar ni integritetsfrågor, GDPR och radering av data?
Du som använder Mobilspar.se kan vara trygg med att informationen du fyller i inte används till något annat än att ge dig erbjudanden inom 30 dagar. Informationen om dig kommer inte att användas till något annat eller spridas vidare.
Vi följer noga reglerna om datalagring i GDPR. Om du önskar att all information om dig raderas omedelbart kan du skicka e-post till Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., så ser vi till att så sker.
Kommer ni att skicka reklam till min e-post? Lägger ni till mig på en mejllista?
Vi har inga e-postlistor och skickar inte ut någon form av marknadsföring via e-post. Givetvis delar vi heller inte din e-postadress med någon annan.
Det enda e-postmeddelande du kommer att få från oss är det som bekräftar att du har skickat in formuläret. Du kommer inte att höra från oss mer.
Om du använder Gmail kan det hända att du ser annonser i din inkorg. Det kan se ut som att vi skickar något till dig, men det är helt enkelt en annonsplacering som Google använder sig av. Mobilspar.se betalar ibland för annonser och då kan det hända att vi dyker upp där. Det är tyvärr inte möjligt att förhindra detta.
För att undgå att exponeras för annonser i din inkorg kan du säkerställa att du har delat upp den enligt Googles standardinställningar (Primär, Social, Kampanj). Då slipper du störas av annonser i din primära inkorg. Läs hur du gör här.
Övrigt
Här ovan finns inget svar på min fråga. Vad gör jag?
E-posta oss på Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den., så återkommer vi med svar.